Hvilke børn får særligt gavn af Bubbles?
Bubbles hjælper børn som...
Magnus
ADHD
Magnus har ADHD. Når der er uro og støj i klassen, har han udfordringer med at sidde stille på stolen og fordybe sig i undervisningen.
Charlotte
ADD
Charlotte har ADD. Hun synes, at det er svært at lave sine opgaver og forstå lærerens beskeder, fordi hun let bliver distraheret af de andre børn i hendes klasse.
Lukas
Autisme
Lukas har autisme. Han har store udfordringer med overstimulering, når lydniveauet i klassen bliver for højt. Han har ofte brug for at trække sig udenfor klassen.
Lise
APD
Lise har APD. Hvis de andre børn snakker, imens læreren taler, har hun svært ved at skelne mellem stemmerne. Det gør læreren meget svær at forstå.
Peter
Angst
Peter har angst. Hans anfald kan blive udløst, hvis der er for meget larm på samme tid eller omkring ham.
Alle er forskellige, men har oftest noget tilfælles...
Alle børn med diagnoser er individuelle, og selv blandt dem med ensartede diagnoser varierer udløsende faktorer og dagligdags udfordringer. Disse udfordringer kan være tydelige eller mere synlige, og det kan være komplekst at identificere, hvad der påvirker barnet negativt. Mange børn med usynlige diagnoser oplever udfordringer relateret til deres sanser, især høresansen, som ofte er central i deres oplevelse.
Bubbles-systemet er udviklet i tæt samarbejde med eksperter på området samt gennem en lydhørhed over for både børn og voksne, der lider af auditive udfordringer. Vi kan støtte børn og unge, der oplever auditive sanseforstyrrelser, uanset om de udtrykker sig gennem social usikkerhed, nedsat koncentration, frustration eller andre symptomer. Hvis barnet har vanskeligheder med støj, kan vi bidrage til at gøre den lange skoledag mere behagelig og give barnet bedre forudsætninger for at deltage aktivt i undervisningen. Dette vil også give dem overskud til at interagere med familien uden at være udmattede efter en krævende dag.
Hvad siger forældre om Bubbles?
Min søn er en helt anden person, efter skolen investerede i Bubbles-systemet. Han plejede altid at være meget træt - både i skolen og herhjemme. Nu kommer han glad hjem og fortæller alt, hvad han har lavet. Det plejede der ellers ikke være overskud til.
Katja, mor til Peter på 15 år
Efter Mathias fik Bubbles, har hans lærer sagt, at han følger meget bedre med i timerne og faktisk rækker fingeren i vejret. Han bliver heller ikke længere ked af det lige inden han skal sove, hvilket vi før brugte ekstremt meget tid og kræfter på.
Lasse, far til Mathias på 7 år
Silke giver udtryk for, at klassen nu er et meget bedre sted at være, og at hun ikke er nær så utryg som før. Jeg er bare så glad for, at jeg ikke længere skal hente hende med tårer i øjnene hver dag, og at hun er begyndt at ses med de andre piger i fritiden.
Mette, mor til Silke på 10 år
Lige siden vi startede på Bubbles, har jeg tydeligt kunne mærke, at min søn er blevet mere glad for at komme i skole. Det plejede at være et helvede at aflevere ham om morgenen, men nu lader det faktisk til, at han er meget glad for de ting, han ellers plejer at hade, såsom matematik og dansk.
Jette, mor til Rasmus på 9 år
Hold op, hvor er det bare fedt, at Maria nu faktisk kan være i skole! Hun havde før Bubbles daglige angstanfald, der gjorde, at hun bare skulle hjem og slappe af. Men efter Bubbles er angstanfaldene dag for dag forsvundet, fordi hun nu oplever en helt anden form for ro og tryghed.
Christina, mor til Maria på 13 år
Jeg må bare sige, at Bubbles virkelig har hjulpet Oliver. Jeg har aldrig set ham snakke så meget med sin storebror, som han gør nu. Jeg er helt sikker på, at han også får mere ud af undervisningen i skolen, men jeg kan bare se, hvor stor en forskel der er på ham nu herhjemme om aftenen.
Kirsten, mor til Oliver på 10 år
Alle udtalelser ønskes at være anonyme. Vi opfordrer derfor til, at hvis du genkender personen ud fra deres fornavn, undlader du at opsøge dem af hensyn til deres privatliv.
Vi takker dig for din forståelse.